- Dzīve Gara dimensijā ir mistērija, kas iesakņojusies esības priekā. Lūgšanas brīnišķais skaistums ir tas, ka mūsu sirds atvēršanās ir tikpat dabiska kā zieda atvēršanās. Lai ļautu ziedam atvērties un ziedēt, tam vienkārši ir jāļauj būt, tātad, ja mēs vienkārši esam, ja mēs kļūstam un paliekam mierīgi un klusi, mūsu sirds var tikai atvērties; Gars var tikai ielīt visā mūsu būtnē. Tieši tāpēc mēs esam radīti. Kontemplatīvajā lūgšanā mēs tiecamies kļūt par būtni, par kādu mēs esam aicināti būt, nedomājot par Dievu, bet esot ar Dievu. Vienkārši būt ar Dievu nozīmē būt par personu, par kādu Dievs mūs aicina.Džons Meins OSB
- Ir svarīgi atcerēties, ka meditācija vai kontemplatīvā lūgšana jeb "vienkārši patiesības izbaudīšana", ka to nosaucis Akvīnas Toms, nav tikai klosteru brāļu vai māsu vai īpašu mistisku tipu privilēģija. Tā ir lūgšanas dimensija, uz kuru aicināti ir visi kristieši. Mēs visi esam šī bagātā Baznīcas mantojuma likumīgi mantinieki.
- Kristīgas meditācijas mērķis ir, koncentrējoties uz īsu, pastāvīgi atkārtotu lūgšanu jeb piesaukšanu, noklusināt savu iekšējo trauksmi un rosību, lai klusumā ļautu Sv.Garam darboties un nākt palīgā ar "bezvārdu nopūtām". Šādi meditējot, mēģina pildīt Pāvila norādījumu: "Lūdziet bez mitēšanās Dievu." (1.Tes.5:17) un panākt, lai lūgšanas vārdi pastāvīgi būtu apziņā visu citu domu un darbu fonā. Šī meditācijas forma mums, rietumu kristiešiem, varbūt ir svešāka un var likties aizdomīgi līdzīga austrumu mantrām. Tomēr mums nevajadzētu to nosodīt, īsti nepazīstot. Tiesības par kaut ko publiski izteikties taču dod ieguldītās pūles šo jautājumu izzināt. Jānis Endzelīns esot teicis apmēram tā: "Man nav tās drosmes spriest par lietām, kuras nepazīstu."+Jānis Vanags
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru