Powered By Blogger

otrdiena, 2013. gada 16. jūlijs

Biznesa plans

http://m.youtube.com/watch?v=lu6u9k2TCYY&feature=plpp





UZŅĒMUMA/IDEJAS NOSAUKUMS
 
Biznesa plāns







Autors(-i)

Biznesa ideja atbilst kategorijai „Eko-inovācijas ideja”
Lūdzu atzīmētJĀ / NĒ
SATURA RĀDĪTĀJS

1.IDEJAS KOPSAVILKUMS
Lūdzam sniegt īsu idejas kopsavilkumu, maksimālais apjoms - 500 zīmes. Aprakstā jāietverprodukta vai pakalpojuma būtības.

2. PRODUKTA VAI PAKALPOJUMA APRAKSTS
-Īsi un saprotami raksturojiet savu piedāvāto produktu vai pakalpojum - raksturīgās īpašības, tehnisko risinājumu, unikalitāti jeb inovāciju. Aprakstiet tā priekšrocības un skaidrus klienta ieguvumus.
Norādiet, kas jums liek domāt, ka pēc jūsu produkta būs pieprasījums.

3.UZŅĒMUMA DARBĪBAS MODELIS, ORGANIZĀCIJA UN UZŅĒMUMA VADĪBA
3.1.   UZŅĒMUMA DIBINĀŠANA, ĪPAŠNIEKI
Skaidrojiet kā darbosies uzņēmums, aprakstiet kāda būs uzņēmējdarbības forma, kas ir šai biznesā iesaistītās puses.
3.2.UZŅĒMUMA VADĪBA UN KOMANDA
Aprakstiet, kas vadīs un pārvaldīs uzņēmumu, kādas ir vadības kompetences, zināšanas un pieredze, kādi būs uzņēmuma vadības mehānismi un shēmas. Aprakstiet būtiskākos biznesa idejas ieviesējus un speciālistus – kādas kompetences un specifiskās zināšanas ir nepieciešamas, lai savu biznesa projektu ieviestu, kādi un kā tiks piesaistīti vajadzīgie speciālisti (aprakstiet, ja esat atraduši vai apzinājuši speciālistus, kas nepieciešami Jūsu biznesa uzsākšanai; aprakstiet, ja esat plānojuši vai iniciējuši sadarbības ar dažādām organizācijām vai uzņēmumiem, kas nepieciešamas Jūsu biznesa attīstīšanai).
3.3.PRODUKTA RAŽOŠANA, PAKALPOJUMA SNIEGŠANA
Produkts - aprakstiet, kā tiks organizēta produkta ražošana, raksturojiet iesaistītās puses, izejvielu piegādātājus, ražošanas procesus utt. Pakalpojums – aprakstiet, ko pakalpojums ietver, kā tiks organizēta pakalpojuma sniegšana, kā tiks nodrošināta tā  piegāde klientam, kāda ir pakalpojuma sniegšanas shēma utt.

4.TIRGUS ANALĪZE
4.1MĒRĶA TIRGUS
Aprakstiemērķa tirgu – raksturojiet pakalpojuma vai produkta tirgus teritoriju, identificējietmērķa grupu, kurai pakalpojums vai produkts tiek mērķēts, identificējiet potenciālo klientu,sniedziet ieskatu mērķa tirgus skaitliskās mērvienībās, raksturojiet potenciālo klientu.
4.2TIRGUS DAĻA
Aprakstietirgus daļu (no kopējās/esošās)kādu Jūs plānojat iegūt ar pakalpojumu vai produktu, sniedziet ieskatu prognozēs (optimistiskās un pesimistiskās) par sava pakalpojuma vai produkta tirgus daļu, teritoriju.
4.3KONKURENTI
Raksturojiet konkurentus – tiešos un netiešos, raksturojiet un analizējiet līdzīgu pakalpojumu sniedzējus, raksturojiet savas priekšrocības un trūkumus salīdzinājumā ar konkurentiem. Raksturojiet netiešos konkurentu – uzņēmumus kas sniedz pēc satura vai būtības līdzīgu pakalpojumu vai ražo produktu, kas ir līdzīgs jeb aizstāj Jūsu produktu uz šo brīdi konkrētā tirgus nišā.
  4.4.TIRGUS STRATĒĢIJA
Raksturojiet produkta vai pakalpojuma cenu politiku, raksturojiet produkta vai pakalpojuma „atšķirīguma” stratēģiju (kā jūs plānojat pozicionēt un izcelt savu produktu (padarīt atšķirīgu) salīdzinājumā  ar citiem līdzīgiem produktiem vai pakalpojumiem – ar cenu, kvalitāti, preču zīmi utt).

5.RISKI
Aprakstiet, kādi riski (ražošanas, termiņu, finanšu, ieviešanas un citi riski) ir paredzami vai iespējami, kāda ir to ietekmes intensitāte (zema / vidēja / augsta), kādi ir pasākumi jāplāno, lai riskus mazinātu vai novērstu.

6.IEVIEŠANAS PLĀNS
Aprakstiet, kā produkts vai pakalpojums tiks sagatavots, izstrādāts/sagatavots palaišanai tirgū, kādi resursi un darbības tam nepieciešamas, kā tiks uzsākta biznesa realizācija.

7.PĀRDOŠANAS PLĀNS
Aprakstiet, kā produkts vai pakalpojums tiks pārdots (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība, pārdošanas kanāli), kā tiks nodrošināts mārketings, kādi kanāli tiks izmantoti, kā informācija tiks nogādāta klientam.
8.FINANŠU ANALĪZE UN PLĀNS
8.1FINANSĒJUMA PIESAISTE
Aprakstiet cik un kādam mērķim  nepieciešams finansējums / investīcijas, lai realizētu Jūsu plānoto biznesa ideju. Kāda veida finansējumu paredzētspiesaistīt?
8.2FINANŠU RĀDĪTĀJI
Aprakstiet būtiskākās ieņēmumu un izdevumu, pozīcijas un prognozes biznesa idejas realizācijas pirmajā gadā jeb biznesa atmaksāšanās periodā.


PIELIKUMI
Pielikumā pēc savas izvēles var pievienot skaidrojošos vai biznesa plānu papildinošus materiālus. Pielikumā minēti tikai iespējamie piemēri. Tie nav obligāti jāpievieno. Maksimālais pielikumu apjoms 10 A4 formāta lapas.

9.PIELIKUMS 1: piemēram, SVID analīze
10.PIELIKUMS 2: piemēram, finanšu aprēķinu tabulas
11.PIELIKUMS 3: piemēram, dažādi tehniskie apraksti, attēli un tabulas

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru